تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک
페이지 정보
본문
تاریخچه ناودانی
پس از جنگ جهانی دوم، تولید آهنآلات و سازههای فلزی به طرز شگفتآوری پیشرفت کرد، به طوری که تعداد کارخانههای تولید فولاد در سراسر جهان نسبت به قبل سه برابر افزایش یافت و منجر به افزایش تولید محصولات فولادی شد. ناودانی نیز یکی از این محصولاتی میباشد. در واقع مصرف ناودانی به پس از جنگ جهانی دوم باز میگردد. این پروفیل در ابتدا غالبا در ساختمانسازی استفاده میشد؛ اما با گذر زمان و با افزایش صنایع مختلف، سفارش کلیه محصولات فولادی و بخصوص ناودانی افزایش یافت و کارخانجات به تولید بیشتر قطعات فولادی پرداختند.
فرایند تولید ناودانی به روش نورد گرم
این روش نیز مشابه فرایند تولید ناودانی فابریک میباشد. در روش تولید ناودانی نورد گرم، شمش فلز در کوره تحت حرارت قرار میگیرد تا به دمای مورد نظر یعنی 1100 درجه برسد. سپس با عبور از غلطکهای افقی و عمودی به تدریج فرم مورد نظر را به خود میگیرد و در نهایت در اندازه مورد نظر برش خواهند خورد. اگر مراحل تولید در همین مرحله تمام شود، به ناودانی تولید شده، ناودانی نورد گرم گفته میشود. در روش نورد گرم کیفیت ناودانیهای تولید شده پایین است؛ چراکه فرصت و زمان کافی برای فرایند تولید وجود ندارد. پایین بودن کیفیت این نوع ناودانی موجب شده قیمت آن نسبت به سایر ناودانیها پایین تر باشد.
انواع مختلف ناودانی براساس شکل ظاهری
در ادامه به انواع مختلف ناودانی بر اساس شکل ظاهری اشاره شده است. هر پروژه اقتضای خاص خودش را دارد. بنابراین در زمان خرید ناودانی باید به شکل ناودانی و تناسب آن با پروژه توجه ویژه داشت.
کاربرد ناودانی سنگین یا UNP
کاربرد ناودانی سنگین در ساختمانسازی چیست؟ همانطور که اشاره شد، در ساخت و تولید انواع ناودانی میتوان از ورقهایی با ضخامتهای مختلف استفاده کرد. به همین دلیل، میتوان گروهبندی دیگری نیز برای این ناودانیها بر اساس وزن در نظر گرفت: ناودانی ناودانیهای سبک و ناودانیهای سنگین. ناودانی سبک همان ناودانی مشبک است که در قسمتهای قبلی کاربرد آن را بررسی کردیم. ناودانی سنگین قابلیت تحمل وزن بالاتری دارد و به همین جهت از آن برای موارد متفاوتی استفاده میگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک را مطالعه کنید.
راهاندازی و نصب ناودانی اروپایی بر روی دیوار خشک، دشوار است.
پیچ شدن و اتصال ناودانی سنگین به دیوار خشک، مهارت و تمرین بسیار زیادی نیاز دارد؛ بنابراین در بیشتر موارد استفاده از ناودانی چوبی ترجیح داده میشود.
ناودانیهای فلزی در مناطق مرطوب، مستعد زنگزدگی هستند، اما اغلب آنها را با ورق گالوانیزه تولید میکنند تا فرایند تخریب آنها متوقف شود.
برش ناودانی اروپایی
به جرات میتوان گفت که ساخت و عرضه ناودانی قيمت ناودانی اروپایی سنگین، کار دشواری است، چراکه برش آن به لوازم خاص و مهارت بالایی نیاز دارد. برای برش ورقهای فولادی بایستی از یک اره میتر یا اره مدور مجهز به تیغه برش فلز و برشهای قلع استفاده کرد. این امر سبب میشود که بریدن فولاد دشوارتر از بریدن چوب باشد. بنابراین سختی کار با فولاد برای نیروی انسانی بیش از سختی کار با متریال چکشخواری مانند چوب، خواهد بود.
ناودانی شیروانی جعبه ای (آبرو مستطیلی، آبرو چهار گوش)
تفاوت ناودانی شیروانی جعبهای با قيمت ناودانی لندنی در ساختار آنهاست. در واقع فرایند تولید ناودانی شیروانی با نوع جعبهای فرق دارد. در نوع جعبهای از ترکیب ساندویچ پانل و ورق گالوانیزه استفاده میشود که نسبت به نوع لندنی ممکن است زودتر پوسیده شود. تفاوت دیگر این نوع از ناودانی شیروانی با ناودانیهای دیگر قطر بیشتر و ایجاد جلوه زیباتر برای سقف است که موجب استفاده از آن در سولهها و محیطهای درمانی شده است. این نوع ناودانی ممکن است طول عمر کوتاهتری داشته باشد؛ اما داشتن قطر بیشتر موجب زیبایی ظاهری آن نسبت به ناودانی لندنی میشود.
پس از جنگ جهانی دوم، تولید آهنآلات و سازههای فلزی به طرز شگفتآوری پیشرفت کرد، به طوری که تعداد کارخانههای تولید فولاد در سراسر جهان نسبت به قبل سه برابر افزایش یافت و منجر به افزایش تولید محصولات فولادی شد. ناودانی نیز یکی از این محصولاتی میباشد. در واقع مصرف ناودانی به پس از جنگ جهانی دوم باز میگردد. این پروفیل در ابتدا غالبا در ساختمانسازی استفاده میشد؛ اما با گذر زمان و با افزایش صنایع مختلف، سفارش کلیه محصولات فولادی و بخصوص ناودانی افزایش یافت و کارخانجات به تولید بیشتر قطعات فولادی پرداختند.
فرایند تولید ناودانی به روش نورد گرم
این روش نیز مشابه فرایند تولید ناودانی فابریک میباشد. در روش تولید ناودانی نورد گرم، شمش فلز در کوره تحت حرارت قرار میگیرد تا به دمای مورد نظر یعنی 1100 درجه برسد. سپس با عبور از غلطکهای افقی و عمودی به تدریج فرم مورد نظر را به خود میگیرد و در نهایت در اندازه مورد نظر برش خواهند خورد. اگر مراحل تولید در همین مرحله تمام شود، به ناودانی تولید شده، ناودانی نورد گرم گفته میشود. در روش نورد گرم کیفیت ناودانیهای تولید شده پایین است؛ چراکه فرصت و زمان کافی برای فرایند تولید وجود ندارد. پایین بودن کیفیت این نوع ناودانی موجب شده قیمت آن نسبت به سایر ناودانیها پایین تر باشد.
انواع مختلف ناودانی براساس شکل ظاهری
در ادامه به انواع مختلف ناودانی بر اساس شکل ظاهری اشاره شده است. هر پروژه اقتضای خاص خودش را دارد. بنابراین در زمان خرید ناودانی باید به شکل ناودانی و تناسب آن با پروژه توجه ویژه داشت.
کاربرد ناودانی سنگین یا UNP
کاربرد ناودانی سنگین در ساختمانسازی چیست؟ همانطور که اشاره شد، در ساخت و تولید انواع ناودانی میتوان از ورقهایی با ضخامتهای مختلف استفاده کرد. به همین دلیل، میتوان گروهبندی دیگری نیز برای این ناودانیها بر اساس وزن در نظر گرفت: ناودانی ناودانیهای سبک و ناودانیهای سنگین. ناودانی سبک همان ناودانی مشبک است که در قسمتهای قبلی کاربرد آن را بررسی کردیم. ناودانی سنگین قابلیت تحمل وزن بالاتری دارد و به همین جهت از آن برای موارد متفاوتی استفاده میگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک را مطالعه کنید.
راهاندازی و نصب ناودانی اروپایی بر روی دیوار خشک، دشوار است.
پیچ شدن و اتصال ناودانی سنگین به دیوار خشک، مهارت و تمرین بسیار زیادی نیاز دارد؛ بنابراین در بیشتر موارد استفاده از ناودانی چوبی ترجیح داده میشود.
ناودانیهای فلزی در مناطق مرطوب، مستعد زنگزدگی هستند، اما اغلب آنها را با ورق گالوانیزه تولید میکنند تا فرایند تخریب آنها متوقف شود.
برش ناودانی اروپایی
به جرات میتوان گفت که ساخت و عرضه ناودانی قيمت ناودانی اروپایی سنگین، کار دشواری است، چراکه برش آن به لوازم خاص و مهارت بالایی نیاز دارد. برای برش ورقهای فولادی بایستی از یک اره میتر یا اره مدور مجهز به تیغه برش فلز و برشهای قلع استفاده کرد. این امر سبب میشود که بریدن فولاد دشوارتر از بریدن چوب باشد. بنابراین سختی کار با فولاد برای نیروی انسانی بیش از سختی کار با متریال چکشخواری مانند چوب، خواهد بود.
ناودانی شیروانی جعبه ای (آبرو مستطیلی، آبرو چهار گوش)
تفاوت ناودانی شیروانی جعبهای با قيمت ناودانی لندنی در ساختار آنهاست. در واقع فرایند تولید ناودانی شیروانی با نوع جعبهای فرق دارد. در نوع جعبهای از ترکیب ساندویچ پانل و ورق گالوانیزه استفاده میشود که نسبت به نوع لندنی ممکن است زودتر پوسیده شود. تفاوت دیگر این نوع از ناودانی شیروانی با ناودانیهای دیگر قطر بیشتر و ایجاد جلوه زیباتر برای سقف است که موجب استفاده از آن در سولهها و محیطهای درمانی شده است. این نوع ناودانی ممکن است طول عمر کوتاهتری داشته باشد؛ اما داشتن قطر بیشتر موجب زیبایی ظاهری آن نسبت به ناودانی لندنی میشود.
- 이전글What Will Accident Lawyer Be Like In 100 Years? 24.09.11
- 다음글The Benefits Of Auto Accident Claims At The Very Least Once In Your Lifetime 24.09.11
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.